تور لحظه آخری | تور مسافرتی ارزان | شهاب تور

شهاب تور ارائه دهنده انواع تور های مسافرتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا

تور لحظه آخری | تور مسافرتی ارزان | شهاب تور

شهاب تور ارائه دهنده انواع تور های مسافرتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا

تفاوت بین تورهای لحظه آخری و تور های ترکیبی چیست ؟

تورهای مسافرتی که زمان زیادی تا شروع آن نمانده است و هنوز ظرفیت مسافر دارند تخفیف هایی را در هزینه تور خود قائل میشوند و در واقع تورهای لحظه آخری قیمت پایین تری دارند. اگر برای سفر نیازی به برنامه ریزی از قبل ندارید وبرای بستن چمدان خود نیاز به زمان زیادی ندارید ، میتوانید از تورهای مسافرتی لحظه آخری استفاده کنید. تورهای لحظه آخری برای تمامی مقاصد وجود دارد. و فقط کافیست سایت تورمدنظر خود را چک کنید تا از آخرین تورهای لحظه اخری مطلع شوید. تورهای لحظه آخری تا شصت درصد هم تخفیف دارند.

تورهای ترکیبی

تورهای ترکیبی ، تورهایی هستند که دو یا چند منظوره هستند و با ادغام چند تور مسافرتی تشکیل میشوند. به عنوان مثال تور شیراز هم یک تور سیاحتی ست و هم یک تور تاریخی و هم زیارتی. در واقع شما با یک تیر چند نشانه را هدف میگیرید. تورهایی که در چند مسیر مختلف توقف دارند هم جزء تورهای مسافرتی ترکیبی به حساب می آیند.

تفاوت تور های داخلی و تور های خارجی

تورهای داخلی :

تورهای داخلی یا همان تورهای ایرانگردی ، به دلیل کم هزینه تر بودن و برنامه داشتن جزء تورهای پر تقاضا هستند. ایران دارای طبیعت متنوع و زیبایی ست و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب دارای اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی بسیار دلنوازی ست. تورهای داخلی شامل تورهای یکروزه و چند روزه میباشد و شما میتوانید با صرف هزینه پایین تور مدنظر خود را پیدا کنید و از سفر خود لذت ببرید. تورهای طبیعت گردی و تورهای کوتاه مدت را هم میتوان زیر مجموعه ای از تورهای داخلی به شمار آورد.

تورهای خارجی :

تورهای خارجی همانگونه که از نامشان میشود استنباط کرد به تورهایی تلقی میشود که خارج از مرز ایران هستند. متقاضیان تورهای مسافرتی خارجی روز به روز در حال افزایش است. با توجه به افزایش قیمت نرخ ارز ، با استفاده از تورهای مسافرتی خارجی میتوانید در صرف هزینه های سفر صرفه جویی کنید. تورهای مسافرتی خارجی شامل بلیط رفت و برگشت ، بیمه مسافرتی ، ترانسفر فرودگاهی و اقامت میباشد.اکثر تورهای مسافرتی خارجی شامل گشت شهری و یه وعده غذای رایگان است.

مارماریس کجاست و چرا به آن بهشت ترکیه می گویند ؟

مارماریس کجاست ؟ یکی از زیباترین نقاطی که در سراسر زمین و اتفاقا نزدیکی شما برای سفر وجود دارد، مارماریس در کشور ترکیه است. لقب این جزیره زیبا، بهشت گمشده است و کسانی که انتظار بودن در جایی با امکانات گردشگری خاص به همراه جاذبه های تاریخی و طبیعتی فوق العاده را دارند، باید قطعا به این جزیره سفر کنند. امروز می خواهیم برای شما، شهر مارماریس را معرفی کنیم تا با متفاوت ترین جزیره دنیا، آشنا شوید. با ما در ادامه درشهاب تور همراه باشید.

تفریحات آبی و ساحلی مارماریس :

بازدیدکنندگان بیشتر طول روز خود را می توانند در امتداد ساحل مارماریس قدم بزنند. ساحل مارماریس باریک است و تعداد زیادی صندلی و چترهای ساحلی در آن وجود دارد. بخش های مختلف ساحل تمیز و راحت است و توسط هتل ها احاطه شده است. بازدیدکنندگان همچنین می توانند از تماشای مردم و خرید در امتداد دره بلند درخت خرما که در مجاورت ساحل سنگی قرار دارد نیز لذت ببرند.

از جمله جاهای دیدنی مارماریس برای دوستداران سواحل، ساحل ایچملر مارماریس است. این ساحل حدود هفت مایل از خط ساحلی فاصله دارد و می توان پیاده به آنجا رفت، اما به راحتی با اتوبوس یا تاکسی نیز قابل دسترسی است. ساحل ایچملر برای ورزش های آبی ایده آل است و کمتر از ساحل مارماریس شلوغ است. شهر ایچملر مارماریس نیز ارزش دیدن دارد.

گشت و گذار و جاهای دیدنی مارماریس :

حتماً از مارینا در مارماریس دیدن کنید و از کشتی سواری و رستوران های ساحلی در آن منطقه لذت ببرید. قایق های سواری در آنجا فراوان هستند. صدها قایق بزرگ و کوچک هر روز از مارماریس خارج می شوند. افراد می توانند از داخل این قایق ها ساحل ترتل و مقبره پادشاه، خلیج آکواریوم، حمام آبی و حتی رودز و یونان را مشاهده کنند. سفر به رودخانه دالیان نیز بسیار توصیه می شود؛ قایقرانی و سفرهای غواصی میان مردم بسیار محبوبند.


تورهای لحظه آخری و ترفند های آن

همه چیز درباره تورهای لحظه آخری

یکی از بهترین گزینه هایی که برای یک تعطیلات ارزان و با شرایط خوب می توان داشت، خرید تور لحظه آخری است. شاید تا بحال این واژه را خیلی شنیده باشید اما دقیقا ندانید که فایده این تور چیست و چه فرقی با یک تور معمولی دارد. اگر به دنبال جواب هستید، در ادامه با شهاب تور همراه باشید:

درباره تور لحظه آخری اطلاعات داشته باشید :

در واقع آژانس های مسافرتی و آژانس هایی که برگزار کننده تورهای داخلی و خارجی هستند، به خاطر تکمیل نشدن صندلی های هواپیما یا خالی ماندن اتاق های تعدادی از هتل ها، در لحظات آخر تصمیم می گیرند تور را با قیمت بسیار ارزانی به فروش برسانند تا بتوانند ظرفیت های خالی را تکمیل کنند که این کاهش نرخ می‌تواند شامل بلیط هواپیما یا کل پکیج مسافرتی باشد. در واقع طرف برنده ی تور لحظه آخری مسافر است چون توانسته با قیمت بسیار پایینی که گاهی تا ۷۰ درصد پایین تر از قیمت اصلی تور هم می آید، آن را خریداری کند. اما برای خرید تور چه کنیم؟

زرنگ باشید! و  از مقاصد این نوع تورها باخبر باشید !

بهتر است قبل از رزرو تور مقصد سفرتان را بشناسید تا انتظاراتتان در این سفر دقیقه نودی برآورده شود.

همچنین با افزایش فروشنده‌های تور لحظه آخری، بهتر است قبل از خرید تور اطمینان پیدا کنید که فروشنده تور معتبر است. علاوه بر این آنچه اهمیت دارد این است که هر آنچه درباره‌ امکانات و شرایط تور وعده می‌دهد، تحقق پیدا کند.

محبوب ترین جاذبه های گردشگری در استانبول

ایا صوفیه | Hagia Sophia :

ایاصوفیه یا حاجیا صوفیا به جرات مشهورترین جاذبه گردشگری استانبول است. در اکثر تصاویری که از استانبول می بینید حتما گنبدهای زیبای این بنا را هم دیده اید. ایاصوفیه بنایی بسیار باشکوه در منطقه تاریخی استانبول است و در طول تاریخ توسط امپراتوری های مختلف دست به دست گشته است. این بنا در سال ۵۳۷ توسط امپراتور بیزانس، ژوستین یکم ساخته شد و ابتدا کلیسایی برای مسیحیت شرق به حساب می آمد. به مدت ۶ قرن و تا قرن ۱۲ ایاصوفیه کلیسای کاتولیک رمی به حساب می آمد، تا این که در سال ۱۴۵۳ این بنا به مسجد تبدیل شد و تا ۱۹۳۱ به همان شکل باقی ماند. سپس درهای ایاصوفیه چندسالی بسته شد و مجددا در سال ۱۹۳۵ و این بار به عنوان موزه به روی عموم بازگشایی شد. ایاصوفیه روزگاری بزرگ ترین کلیسای جامع دنیا محسوب می شد و معماری خاص و زیبای ایاصوفیه الهام بخش بناهای متعدد دیگری در استانبول شده است. به طور مثال آبی، ایاصوفیه کوچک و .. همگی تحت تاثیر معماری سبک بیزانس ساخته شده اند. در سفر به استانبول بازدید از این بنای تاریخی یکی از واجبات سفر است.


 

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی | Blue Mosque :

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول مسجد سلطان احمد است که به خاطر رنگ آبی کاشی هایش به مسجد آبی هم شهرت پیدا کرده است. این مسجد زیبا در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده و از آن زمان تا به امروز مکانی برای عبادت و نیایش مسلمانان بوده است. از آن جا که هنوز هم نمازهای پنجگانه در این مسجد برگزار می شود برای بازدید از این مسجد باید حواستان به زمان نماز و عبادت هم باشد. معماری امسجد سلطان احمد تاثیر زیادی از مسجد ایاصوفیه داشته است و این تاثیر را می توان به وضوح مشاهده کرد.


و اما تجربه هیجان‌انگیز در این شهر :

به بازار ادویه بروید

بازار ادویه استانبول که به بازار مصری‌ها هم معروف است، در حقیقت دومین مجموعه‌ی سر‌پوشیده‌ی شهر استانبول بعد از «بازار بزرگ» مشهور این شهر است که در زمان حکومت عثمانی با پول مالیات گرفته‌شده از کاروان‌های مصری، ساخته شده و اتفاقا بخش اعظم ادویه و سایر کالاهای بازار را هم همین کاروان‌ها تأمین می‌کردند.

۲. صبحانه‌ی ترکی بخورید

مهم‌ترین وعده‌ی غذایی مردم ترکیه صبحانه است و به همین خاطر معمولا به‌صورت خانوادگی صرف می‌شود. سبزیجات، گوجه‌فرنگی، خیار و انواع فلفل از جمله موادی هستند که در صبحانه به‌همراه پنیر، تخم‌مرغ، زیتون، عسل، خامه و شیر خورده می‌شود. بورک پنیر، نان‌های محلی هر منطقه، نان ذرت و نان حلقه‌ای یا سیمیت، ازجمله اجزای اصلی این وعده‌ی غذایی به‌شمار می‌روند.

۳. به تماشای مراسم رقص سماع بروید

قونیه آرامگاه «مولانا جلال‌الدین محمد بلخی»، شاعر پارسی‌گوست و مراسم رقص سماع که منصوب به مولاناست، یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه است که سال‌هاست گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. می‌توانید یک روز سفرتان را با قطار از استانبول به قونیه بروید و از دیدن رقص سماع لذت ببرید.