مقاومت کف پوش های اپوکسیدر مقایسه با سطوح بتنی در مقابل ضربه تا ۳ برابر و در برابر سایش تا ۱۵ برابر بهتر می باشد. اگر چه کف پوش های اپوکسی نوعی مواد شیمیایی هستند اما فقط در هنگام نصب این مواد اندکی بو از خود متصاعد می کنند و پس از نصب هیچ گونه بویی ندارند. کف پوش های اپوکسی در رنگ های مختلف تولید می شوند و بسته به نیاز مشتری می تواند ضخامت متفاوتی داشته باشد.



به این دلیل که مقدار مواد چسباننده با بخش بسیار زیادی از ماسه کوارتز افزایش می یابد (10 : 1) ملات ریخته شده دارای تخلخل زیادی می باشد. برای استفاده در فضای آزاد پیشنهاد می شود که سطحی که در مجاورت محیط می باشد توسط یک درزگیر و مسدود کننده اپوکسی پوشش داده می شود. (مخلوطی از بخشهای A و B )



در مکانهایی مانند مابین حایلها و تیر ریزیها که به مقاومت بالا و چسبندگی مطمین نیازمند می باشد (مثلاً زمانیکه تعمیرات سازه ای انجام می شود). در محلهایی که فضای کافی برای روان شدن ملات بین اجزاء سازه وجود، در چنین شرایطی می توان از تزریق ملات رزین اپوکسی دو جزیی برای پر کردن فضا و حفرات موجود با استفاده از دستگاه تزریق استفاده نمود. برای این منظور عملیات با پر کردن ته حفره آغاز می شود و در حین تزریق آرام و آرام دستگاه به بیرون کشیده می شود.